از سیم‌کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده مطلع شوید

از سیم‌کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده مطلع شوید

از سیم‌کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده مطلع شوید

  • 1397/4/25 12:19:00 قبل از ظهر
  • 53

اگر می‌خواهید بدانید چه تعداد سیم‌کارت به نام شماست یا از سایر سرویس‌های مخابراتی که با کد ملی شما ثبت شده مطلع شوید، می‌توانید با استفاده از سامانه‌ای که رگولاتوری راه‌اندازی کرده به این کار اقدام کنید، تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش سرویس اخبار ارتباطات از ایسنا، طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه شد. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام آن‌هاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان از نیمه سال ۱۳۹۳ با اجرای  فاز اول آغاز شد که دریافت کد ملی و اطلاعات هویتی مالکان سیم‌کارت‌ها از طریق سامانه اپراتورها صورت گرفت. پس از آن، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه به نام اشخاص برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهر ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد.

بدین ترتیب تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.

در این سامانه شما می‌توانید تعداد تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلام‌شده توسط شما پیامک می‌شود. بنابراین حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیم کارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد. در فاز اول طرح، تعداد سیم‌کارت‌های شما در اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌شود و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و ...) نیز برای شما ارسال خواهد شد.

درصورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه، نتایج ازطریق پیامک با نامCRA.ir  برای شما ارسال خواهد شد. عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت ممکن است به دلایل مختلفی باشد که برای حل مشکل باید به اپراتورهای مربوطه مراجعه کنید.
منبع: ایتنا